کارخانه تولید الکل صنعتی در بم ساخته می شود

توسط

مجری طرح کارخانه تولید الکل صنعتی شهرستان بم گفت: سالانه بیش از 30 درصد خرمای تولیدی کشور به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شود،که در این راستا کارخانه تولید الکل صنعتی در بم احداث می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان ، سید حسن حسینی با بیان اینکه سالانه بیش از 10 درصد کل خرمای تولیدی استان کرمان به ضایعات تبدیل و دور ریخته می شود، افزود: با ساخت این کارخانه می توان از این ضایعات، الکل ،خوراک دام ،روغن هسته خرما و قند مایع خرما تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار این کارخانه در آلمان اقامت دارد ، خاطرنشان کرد: تکنولوژی این کارخانه از کشور آلمان وارد شده است و تمامی این دستگاهها پس از 4 سال تحقیق و بررسی در آنجا طراحی و ساخته شده اند.

حسینی به نحوه جمع آوری ضایعات و خرمای مورد نیاز این کارخانه اشاره وتصریح کرد: بیش از 40 پایگاه در نقاط خرما خیز کشور از جمله آبادان ، سونگرد ، هویزه ، برازجان ،هرمزگان ،رودان ،میناب ،فاریاب ،جیرفت و بم پیش بینی شده است که ضایعات خرما در انبارهای این شهرها جمع آوری و به این کارخانه بارگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور 24 واحد تولید الکل وجود دارد که خوراک اولیه آنها برای تولید الکل ملاس چغندر قند و نیشکر و پسماند میوه هاست، افزود: کارخانه پالمتیک صنایع الکل بم نخستین کارخانه تولید الکل کشور است که به دلیل نوع قند خرما، الکل تولیدی آن از کیفیت بالای برخوردار است .

حسینی با اعلام اینکه برای ساخت این کارخانه 30میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است،گفت: از این میزان اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال مربوط به ساخت ساختمان و5 میلیارد ریال نیز مربوط به احداث سیستم خورشیدی برای تولید برق مصرفی کارخانه و بقیه مربوط به دستگاههای تولیدی است.

وی افزود: اعتبار این کارخانه تا 450 میلیارد ریال نیز قابل توسعه است.

حسینی با اشاره به اینکه سالانه 2هزار تن الکل در این کارخانه تولید خواهد شد،تصریح کرد: علاوه براین میزان الکل، سالانه 2 هزار تن قند مایع خرما ،چیپس خرما ،خوراک دام و روغن هسته خرما نیز تولید می شود .

وی از ایجاد ریل فرعی اختصاصی برای صادرات در فازهای بعدی خبر داد و خاطرنشان کرد: موارد استفاده محصول این کارخانه در صنایع غذایی ،تامین قند برای کارخانه های بیسکویت ، کیک و نوشابه سازی خواهد بود.

حسینی یادآور شد: با ساخت این کارخانه برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود

نظرات