فرماندار: 38 معدن در ریگان بلاتکلیف مانده استکرمان – ایرنا – فرماندار ریگان گفت: 38 معدن در این شهرستان به نام افراد مختلف ثبت شده و هنوز هیچ اقدامی برای اکتشاف در آنها انجام نشده و به بلاتکلیف مانده است.

توسط

بم- ایرنا – فرماندار ریگان گفت: 38 معدن در این شهرستان به نام افراد مختلف ثبت شده و هنوز هیچ اقدامی برای اکتشاف در آنها انجام نشده و به بلاتکلیف مانده است.

ˈمجید اعتمادیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر فقط دو معدن در شهرستان ریگان در مراحل اولیه اکتشاف قرار دارد.
وی صدور پروانه اکتشاف به نام افرادی که توان مالی برای سرمایه گذاری و استخراج مواد معدنی ندارند را از دیگر دلایل غیرفعال بودن این معادن عنوان کرد.
فرماندار ریگان گفت: مس، آهن پلاستری و سنگ های تزئینی از جمله کانی های شناخته شده در معادن ریگان به شمار می رود.
وی ادامه داد: باید تدبیری برای بهره برداری از ذخایر معدنی این شهرستان اندیشیده شود و اکنون زمینه سرمایه گذاری در معادن این منطقه مهیا است.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان نیز گفت: با توجه به اقلیم ریگان، کوهستان های این شهرستان غنی از ذخایر معدنی هستند که با استخراج آن ها می توان در اشتغال و اقتصاد این شهرستان فعالیت های مؤثری انجام داد.
ˈمحمدصادق دادالله پورˈ، افزود: با توجه به رویکرد استاندار کرمان برای توسعه اقتصادی، این معادن موقعیت مناسبی برای رونق اقتصادی در شهرستان ریگان و استان کرمان دارند.
وی تصریح کرد: سنگ مرمر منطقه ریگان به دلیل مرغوب بودن بارگیری و به کشور چین ارسال می شود.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان گفت: با راه اندازی این معادن می توان در زمینه بهبود وضعیت اشتغال و وضعیت اقتصادی شهرستان تلاش کرد.
وی عنوان کرد: برق رسانی و راه ارتباطی از جمله مشکلات پیش روی معادن شهرستان ریگان است.
شهرستان ریگان با دو اقلیم بیابانی و کوهستانی در فاصله 90 کیلومتری بم در شرق استان کرمان واقع شده است.
تاریخ خبر: 1393/2/27

نظرات