بیشترین تصادفات جاده ای استان کرمان در محور بم-کرمان بوده است

توسط

بم- ایرنا- رییس پلیس راه استان کرمان گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 117 نفر به دلیل وقوع حوادث رانندگی در محورهای برون شهری استان کرمان جان باختند.

48
به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈاحمد حجت آبادیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع 344 فقره تصادف جرحی و فوتی در استان کرمان در دو ماه امسال رخ داده است که در این حوادث علاوه بر فوت 117 نفر، 468 نفر نیز مجروح شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در راه های برون شهری در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و 40 درصد در مسیر بیمارستان و داخل بیمارستان ها فوت کرده اند.
وی عنوان کرد: 184 فقره از حوادث رانندگی استان کرمان در راه های اصلی و 160 فقره در راه های فرعی و روستایی بوده است.
سرهنگ حجت آبادی بیان کرد: در 24 درصد تصادفات، موتورسیکلت نقش داشته است که 18 نفر در این تصادفات فوت و 95 نفر مجروح شده اند.
وی اظهار کرد: در 41 درصد تصادفات عدم توجه به جلو، در 23 درصد تخطی از سرعت مطمئنه و در 11 درصد از تصادفات عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بیشترین دلایل وقوع تصادفات بوده است.
وی بیان کرد: 71 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در محورهای برون شهری استان کرمان، مرد و 21 درصد زن بوده اند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: سواری ها 63 درصد، وانت بارها 16 درصد، موتور سیکلت ها 10درصد، کامیون ها هشت درصد و اتوبوسها سه درصد از مجموع تصادفات را شامل می شوند.
وی درباره بیشترین تصادفات در محورهای برون شهری، گفت: بیشترین حوادث رانندگی در محور بم- کرمان با وقوع 15 فقره تصادف بوده است و محورهای انار – رفسنجان، ماهان –بم، شهربابک – انار ، محورهفت باغ ، سیرجان – کرمان، بافت –ارزوئیه، کرمان – چترود، راور – کرمان و کرمان – باغین به ترتیب در رتبه های بعدی از نظر تعداد وقوع تصادفات قرار دارند.
سرهنگ حجت آبادی بیان کرد: در مجموع سال گذشته 17 درصد معادل 142 نفر کاهش کشته در جاده های برون شهری را داشته ایم و وضعیت بهتری در کشور بوده است و باید روال کاهش تصادفات و تلفات جانی را ادامه دهیم.
تاریخ خبر: 1393/3/7

نظرات