فعالیت کشتارگاه بم در شرایط نامطلوب

توسط

بم – ایرنا – کشتارگاه فعلی بم که سال 90 قرار بود به صورت موقت دایر باشد همچنان به فعالیت خود در شرایط نامطلوب ادامه می دهد.

59

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نبود امکانات و تجهیزات کشتار، سختی کار را برای افرادی که اینجا مشغول هستند دو چندان کرده است.
قصاب و سلاخ هایی که در این مکان مشغول به کار هستند، بدلیل نبود امکانات مجبورند ساعت ها در نوبت کشتار سنتی دام های خود منتظر بمانند و این یعنی تلف شدن نیمی از وقت روزانه آنان.
این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نبود امکانات کشتار از جمله آب کافی، تجهیزات فنی کشتار مانند قلاب های استاندارد و همچنین نبود سامانه دفع زباله های کشتار را از جمله مشکلات این مکان عنوان کردند.
یکی از قصاب ها می گوید: به دلیل حمل لاشه گاوها، مدتی است دیسک کمر گرفته و مجبور است در این شرایط به خاطر امرار و معاش کار کند.
سلاخ شاغل در این کشتارگاه نیز کمبود آب در این مکان را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: این کمبود باعث بروز مشکلات بهداشتی برای افراد شده است.
یکی از کارگران این کشتارگاه هم نبود تجهیزات سرمایشی را از کمبودهای اساسی آن مطرح کرد و افزود: این مساله باعث شده تا تابستان در گرمای 45 درجه و زمستان در سرمای زیر 15 درجه بدون تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کار کنیم.
رییس دامپزشکی شهرستان بم نیز ضمن تایید مشکلات مطرح شده از سوی صنف قصاب و سلاخ به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدا مخالف انتقال کشتارگاه به این مکان بودیم و تلاش ها و مکاتبات مان برای جلوگیری از این انتقال بی ثمر بود.
مسعود اسدی افزود: تلاش کردیم کشتارگاه در همان وضعیت نیمه تجهیز به محل دایمی اش منتقل شود اما کشتارگاه از داخل شهر به این مکان غیر استاندارد منتقل شد.
وی تصریح کرد: این کشتارگاه مشکلات فراوانی را برای قصاب ها در پی داشته است.
وی تخلیه زباله های پس از کشتار در بیابان را موجب ایجاد مشکلات زیست محیطی برشمرد اما اطمینان خاطر داد که با وجود این مشکلات و با نظارت مطلوب کارشناسان، گوشت بطور سالم به دست مشتریان می رسد.
شهردار بم هم گفت: کشتارگاه نیمه صنعتی و نیمه ساز بم به بخش خصوصی واگذار شده و مراحل اولیه انتقال در دست انجام است.
علیرضا ریاضی افزود: بخش خصوصی قرار شده با مشارکت شهرداری این طرح را تکمیل کنند.
وی بیان کرد: ساختمان کشتارگاه تکمیل است و هنوز تجهیزات آن نصب نشده و برای ایجاد راه دسترسی مناسب، انتقال آب و تجهیز کشتارگاه به بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی ابراز امیدواری کرد که تا دو یا سه ماه آینده وضعیت تکمیل این طرح روشن شود.
پس از زلزله سال 1382 بم بواسطه شرایط بحران، کشتارگاه بم در مکانی سوله ای احداث و پس از آن به کشتارگاهی نیمه تجهیز از بخش خصوصی منتقل شد.

تاریخ خبر: 93/4/11

نظرات