برج مراقبت جدید فرودگاه بم راه‌اندازی شد

توسط
بم – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از پایان یافتن عملیات انتقال تجهیزات به بنای جدید برج مراقبت پرواز فرودگاه بم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نخعی استاندارد سازی در تمامی حوزه ها خصوصا حوزه هوانوردی را مهم دانست و گفت: اصلاح ساختاری اماکن عملیاتی بخش هوانوردی برای نیل بیشتر به اهداف ایزو در دستور کاری وبرنامه عملی  اداره کل است.

وی فرودگاه بم را به عنوان فرودگاه عملیاتی و مهم شرق استان اعلام و افزود: در حادثه مهیب و دلخراش زلزله دی ماه 82 این شهر ستان به خوبی نقش فرودگاه با سازه قوی و مستحکم نمود عینی داشت که تاکیدی است بر اهمیت مقاوم سازی و رعایت محض استانداردها در تمامی بخش ها که به عنوان رویکرد فعلی ،الزامی است.

وی از ساماندهی و انتقال تجهیزات برج قدیم به  محل جدید خبر داد و تصریح کرد: ظرف مدت یک هفته کلیه تجهیزات نظارتی و ادوات ارتباطی مربوطه به محل جدید در بالای پایانه مسافری منتقل شده است.

این مسئول اذعان داشت: این جابجائی که تماما توسط کارکنان مرتبط فرودگاهی در بم انجام شد، ایمنی بیشتری تامین شده است، مضاف به اینکه اشراف عوامل برج مراقبت به سطوح عوامل پروازی بیشتر و بهتر و نهایتا در ارتقاء سلامتی پرواز نقش مستقیم خواهد داشت.

وی همچنین از مشارکت فرمانداری و اداره راه‌ و شهرسازی بم برای ارتقای ایمنی باند فرودگاه این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: عملیات امتدادسازی پل تحتانی سطوح عوامل پروازی فرودگاه بم با مشارکت ارگان‌های مذکور به‌ منظور ارتقای ضریب ایمنی انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت امتداد این پل از نظر تقویت ایمنی، افزود: با انجام کارهایی نظیر گودبرداری، قالب‌بندی، آرماتوربندی و بتن‌ریزی، عملیات ادامه احداث این پل انجام شده‌است که این کار در احیا و ارتقای ایمنی عوامل پروازی نقش موثری دارد.

این مسئول یادآور شد: این عملیات طی 20 روز انجام شد و در حالی که به 100 میلیون ریال اعتبار  نیاز داشت، در نهایت هزینه انجام آن به نصف کاهش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در خصوص فرودگاه جیرفت گفت: با تلاش همکاران اداره نقشه ‌برداری اداره‌ کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ ها، با بکارگیری    GPSدو فرکانسه و شش دوربین پیشرفته، پردازش اطلاعات باند فرودگاه جیرفت و نیز ایستگاه راداری جبال بارز تهیه شد.

وی تعیین مختصات جغرافیایی را برای این منظور مهم توصیف کرد و افزود: با این عملیات، اطلاعات این باند در نقشه‌های جهانی منعکس  و قابل رویت و بهره‌برداری خواهد بود.

نخعی از تهیه نقشه استملاکی برای کل ایستگاه راداری جبال بارز خبر داد و گفت: بر اساس تهیه و پردازش اطلاعات مجود این ایستگاه می‌توان برای تهیه نقشه استملاکی و سایر امور، برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

وی ابراز داشت: امور تعیین مختصات این چند نقطه در مدت سه روز توسط کارشناسان ارشد اداره‌کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور انجام و پس از پردازش و تایید ثبت جهانی خواهد شد.

نظرات