سازها به یاد آوارگی کودکان بم کوک شد

توسط

کنسرت گروه موسیقی کودکان پارس به رهبری ناصر نظر شامگاه گذشته 25 بهمن‌ماه در دومین روز از بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر قطعه ای را زلزله زده بم همراه با نماهنگی از آوارگی کودکان روی صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت گروه موسیقی پارس در دو بخش گروه نوازی موسیقی ایرانی به سرپرستی محمدرضا فیاض و همچنین ارکسترال به رهبری ناصر نظر برگزار و مجموع قطعات بخش نخست از این کنسرت با اشعار ملک الشعرای بهار و شیخ بهایی با آواز نگین موسوی و بامداد رضایی اجرا شد.قطعه نخست از این مجموعه دو ضربی ماهور به آهنگسازی محمدرضا فیاض اختصاص داشت و در ادامه تصنیف «ز فروردین» به آهنگسازی یحیی زرپنجه، چهار مضراب ماهور از آثار درویش خان، تصنیف «عشق تو» به آهنگسازی حسام السلطنه و تصنیف «تا کی به تمنا» اجرا شد و در پایان این بخش هم دو قطعه «رنگ ماهور» از آثار استاد حسین علیزاده و زنده یاد فرامرز پیاور اجرا شد و با استقبال حاضران در سالن مواجه شد.

کودکان حاضر در سالن پس از استراحتی کوتاه  نظاره گر بخش دوم از کنسرت ارکستر بزرگ پارس بودند. در این بخش از اجرا ناصر نظر رهبر این ارکستر موسیقی روی صحنه آمد و قطعاتی را بر اشعاری از جمال الدین اکرامی روی صحنه برد.

در این بخش از اجرا چهار قطعه اجرا شد که هریک از این قطعات را یک کودک و یا نوجوان می‌خواند.

قطعه نخست از این مجموعه «رنگارنگ» نام داشت که با آواز پرنیان پورزاهد با توصیف رنگ در هریک از فصل ها روی صحنه رفت.

در ادامه این بخش قطعه «دوستی مترسک و پرنده» با آواز پارمیس عقدایی که روایت داستان مترسک و پرنده در کشتزار و رفاقت این دو با یکدیگر بود، روی صحنه رفت. «ابر آمد» نام قطعه دیگر از بخش دوم کنسرت بود که به شکل همخوانی اجرا شد.

پایان بخش کنسرت گروه موسیقی کودکان پارس اجرای قطعه «کودکان بم» بود که با آواز نامی نظر و پرنیان پورزاهد اجرا شد.

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶

نظرات