قدمت تمدن تاریخی بم به 9 هزار سال می رسد

توسط

بم- ایرنا – فرماندار بم گفت: براساس کاووش های انجام شده در منطقه باستانی تل آتشین، قدمت تمدن تاریخی بم به 9هزار سال می رسد.

حسین زین الصالحینˈ، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در کاووش های انجام گرفته در این منطقه باستانی، نشانه هایی از دوران نوسنگی کشف شده که به هزاره هفتم قبل از میلاد مسیح می رسد که بسیار قابل توجه است.
وی با تاکید براینکه بم در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بسیار خوب و بی نظیری است، عنوان کرد: بیش از 170اثر تاریخی گوناگون در بم وجود دارد که هرکدام دارای جذابیت خاصی برای گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی است.
زین الصالحین، ارگ تاریخی بم را اثری بی نظیر در کشور و جهان برشمرد، گفت: با خارج شدن ارگ از میراث در خطر شاهد استقبال خوب گردشگران خارجی از بزرگترین بنای تاریخی خشت و گلی جهان هستیم.
وی گفت: به جز آثار تاریخی منطقه دهبکری، سد نسا، مجموعه گردشگری بام بم و پیست اتومبیل رانی، قنوات، منطقه ارگ جدید، مناطق خوش آب و هوای کوهستانی همچون دریجان، آدوری و غیره از جمله دیگر قابلیت های گردشگری شهرستان بم است.
فرماندار بم با اشاره به وجود هتل ها و مهمانسراهای متعدد در سطح شهرستان بم، عنوان کرد: وجود فرودگان و راه آهن شرایط مسافرت آسان گردشگران به بم راه فراهم کرده است.
وی با اشاره به همایش راهنمایان گردشگری کشور که فردا پنجشنبه در بم برگزار می شود، عنوان کرد: این همایش با هدف معرفی قابلیت های بم در صنعت گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگر به منطقه برگزار می شود.
تاریخ خبر1392/11/30

نظرات