جشنواره نوروزی در ارگ جدید بم آغاز شد

توسط

بم – ایرنا – جشنواره فرهنگی و هنری و ویژه برنامه های نوروزی در مجموعه گردشگری ارگ جدید بم آغاز شد.

مدیر شهرک مجموعه گردشگری ارگ جدید بم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این جشنواره شامل برگزاری جشن های شبانه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان کشوری، نورافشانی و پرواز پاراگلایدر است و در حاشیه این برنامه ها و در ساعات روز نیز برنامه های متنوعی مانند تئاتر خیابانی، دوچرخه سواری، قایق سواری و مسابقه ماهیگیری در نقاط مختلف ارگ جدید بویژه حاشیه دریاچه مصنوعی برگزار می شود.
ˈعلیرضا فهمیˈ گفت: به تناسب این برنامه ها امکانات اقامتی از جمله هتل ها و کمپ های اقامتی در کنار امکانات ورزشی مجموعه همچون استخرها، سالن های تیراندازی، کارتینگ و موتورسواری و سالن های ورزشی نیز برای استفاده میهمانان مجهز و آماده شده اند.
وی اظهار کرد: این ویژه برنامه ها تا 12 فروردین جاری ادامه دارد.
وی به استقبال خوب گردشگران از مجموعه ارگ جدید اشاره کرد و گفت: نوروز سال قبل به طور میانگین روزانه 30 تا 35 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این مجموعه دیدن کردند و این رقم بالاترین میزان گردشگری را در استان در سال های گذشته به خود اختصاص داده است.
مدیر شهرک مجموعه گردشگری ارگ جدید بم، افزود: همچنین آژانس گردشگری ارگ جدید نیز سه سال متوالی آژانس برتر در جذب گردشگر داخلی و خارجی در سطح کشور معرفی شده است.
فهمی، به امکان بازدید گردشگران نوروزی از کارخانجات خودروسازی ارگ جدید اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گردشگران می توانند به صورت رایگان از این کارخانجات دیدن کنند.
وی گردشگری را در رونق و توسعه اقتصادی منطقه موثر دانست و اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار نفر در مجموعه کارخانجات ارگ جدید مشغول بکار هستند و این آمار در سال جدید به دو برابر افزایش می یابد.
ارگ جدید در فاصله 10 کیلومتری شهر بم و در محور ترانزیتی بم – زاهدان واقع شده است.
تاریخ خبر: 1393/1/2

نظرات