سیل در بم بیش از یکصد میلیارد ریال خسارت وارد کرد

توسط

بم- ایرنا – جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل بیش از یکصد میلیارد ریال به شهرستان بم خسارت وارد شد که این خسارت ها بیشتر در بخش های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و راه ها بوده است.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدجواد کامیابˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده حوزه شهرستان بم، افزود: ناپایداری های جوی با شدت کمتری ادامه خواهد یافت و لازم است افراد از رفتن به حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
وی با اشاره به پرشدن سد آبخیزداری در روستای مرغک از رسوبات، عنوان کرد: در صورت امکان برنامه ریزی می توان این سد را از رسوبات تخلیه کرد تا از حوادث بعدی پیشگیری شود.
معاون عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: بارش شدید باران و وقوع سیل در جبالبارز و جیرفت نیز خسارت هایی را به دنبال داشته که پس از برآورد، میزان دقیق این خسارت ها اعلام می شود.
فرماندار بم نیز با اشاره به حادثه خیز بودن روستای مرغک از اداره منابع طبیعی خواست طرح ایجاد سیل بند جدید در این منطقه را ارایه دهد.
ˈحسین زین الصالحینˈ با اشاره به سطح زیر کشت دو هزار هکتاری اراضی کشاورزی و باغی منطقه دهبکری از وارد آمدن خسارت به 70 درصد این اراضی خبر داد.
وی از رود کند احداث پل ورودی دهبکری انتقاد کرد و خواستار تسریع در روند احداث این پل شد.
کار احداث این پل از سال 85 آغاز شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.
بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی روزهای اخیر در برخی مناطق استان کرمان از جمله جنوب و شرق آن خساراتی را بر جای گذاشت.
تاریخ خبر: 1393/1/16

نظرات