52 هزار گردشگر از جاذبه های ریگان دیدن کردند

توسط

بم – ایرنا – فرماندار ریگان، گفت: 52 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری داشته است.

مجید اعتمادیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بلندترین تپه های شنی دنیا با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع به دلیل دسترسی آسان و خاصیت درمانی بیشترین استقبال کننده و گردشگر را در شهرستان به خود اختصاص داد.
وی تصریح کرد: بیش از 10 هزار مسافر و گردشگر نیز در روز طبیعت از این جاذبه بکر و منحصر بفرد شهرستان ریگان بازدید کردند.
فرماندار ریگان، ادامه داد: به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در محور ترانزیتی ریگان – چابهار امسال مسافران و گردشگران زیادی مسیر چابهار را از سمت ریگان به دلیل وجود بلندترین تپه های شنی دنیا در ریگان انتخاب کردند.
وی گفت: جنگل کهور منحصر بفرد ایرانی در ریگان که دارای درختان کهور با قدمت 400 ساله، مقبره شاه خورشید که مربوط به دختر بهمن ابن اسفند یار است و روستاهای هدف گردشگری کوه شاه و گزبهمن از دیگر مناطقی بودند که گردشگران را به سمت خود جذب کردند.
وی گفت: امسال برای نخستین بار تورهای گردشگری به شهرستان ریگان سفر کردند.
اعتمادی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز سال جاری تاکنون بیش از 15 تور گردشگری از جاذبه های ریگان بازدید کردند.
وی بیان کرد:، غارهای پاسرخ و دهنه عباسعلی، چشمه سارهای جاری شهرستان و دو رودخانه پاسرخ و گزبهمن و آبشارهای سرگری و ته گری از دیگر جاذبه هایی بودند که گردشگران از آنها بازدید کردند.
اعتمادی، با اشاره به پرآب ترین قنات شرق استان در ریگان که در مرحله ثبت ملی است، افزود: امسال گردشگران از این قنات پرآب نیز دیدن کردند.
وی تصریح کرد: شهرستان ریگان با دو اقلیم آب و هوایی گرم و خشک و معتدل کوهستانی دارای جاذبه های منحصر بفردی است که وجود باغات مرکبات در بخش گنبکی و گیاهان و درختان دارویی در این بخش، بخش گنبکی را به بهشت شرق استان کرمان تبدیل کرده است.
تاریخ خبر: 1393/1/16

نظرات