دو طرح انرژی پاک در بم به بهره برداری رسید

توسط

بم – ایرنا – دو طرح فتوولتائیک یا انرژی پاک روز سه شنبه در هنرستان فنی و مسجد جامع بم به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: این دو طرح با استفاده از 50 پانل جذب نور اجرا شدند که بیش از 860 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
عبدالوحید مهدوی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: در حال حاضر مدارس و مساجد جامع شهرستان ها در دستور کار اجرای این طرح هستند.
وی از آمادگی واگذاری برق فتوولتائیک به اشخاص حقیقی خبر داد و گفت: هنوز جزییات و دستورالعمل چگونگی واگذاری این انشعاب ها ابلاغ نشده است اما امکان واگذاری وجود دارد.
وی اضافه کرد: مرحله ششم طرح جابجایی تیرهای چراغ برق از معابر و خیابان های سطح شهر بم نیز آغاز شده که برای اتمام جابجایی تیرهای چراغ برق باید 14 مرحله اجرا شود.
مهدوی نیا با بیان این که تیرهای چراغ برق بعد از زلزله بواسطه تعریض معابر و بازسازی به شکل خطرناکی در وسط معابر قرار گرفته اند گفت: جابجایی آنها امری ضروری است.
وی تصریح کرد: در مرحله ششم این طرح قرار است بطول 300 کیلومتر تیرهای چراغ برق شبکه داخلی برق بم جابجا و ساماندهی شوند.
وی با بیان این که طرح تا مرحله پنجم با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست گفت: با پیشرفت 70 درصدی مرحله ششم، مرحله هفتم طرح نیز آغاز می شود.
مهدوی نیا، اعتبار طرح تا پایان مرحله ششم را 100 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: تا پایان مرحله 14 نیز بیش از 100 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
 

نظرات