دستگیری عاملان برداشت 700 میلیون ریالی از حساب شهروندان در شرق کرمان

توسط

بم- ایرنا- فرمانده انتظامی بم گفت: دو نفر از دست اندرکاران برداشت غیرمجاز 700 میلیون ریالی از حساب شهروندان مناطق شرق استان دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگˈهادی ثمرهˈ افزود: دو کلاهبردار که با انواع روش های جعل، سوء استفاده و کلاهبرداری، از حساب های شهروندان مناطق شرق استان مبالغی برداشت کرده بودند از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در ماه گذشته چند نفر از اهالی بم، نرماشیر و فهرج با مراجعه به پلیس فتا این شهروندان از کاهش موجودی و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی خود گزارش دادند و از اغفال شدن توسط افراد سودجو شکایت طرح کردند.
وی ادامه داد: با توجه به رقم بالای برداشت های غیر مجاز بررسی این مورد در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات کارشناسان این پلیس با بررسی شماره حساب ها و دریافت استعلام از برخی موسسات مالی آغاز شد.
فرمانده انتظامی بم ادامه داد: با بررسی پرینت حساب ها مشخص شد نحوه برداشت از حساب های شاکیان با یکدیگر مشابه است و فرد یا افراد فرصت طلب با استفاده از حساب های جعلی، استفاده از درگاه های مجازی پرداخت، vpn و فیلترشکن اقدام به برداشت و انتقال وجه کرده اند.
سرهنگ ثمره با اشاره به عملیات هوشمندانه ماموران پلیس فتا تصریح کرد: با پی جویی های کارشناسان فضای مجازی و انجام تحقیقاتی، شش نفر که در این رابطه از هویت، مشخصات و شماره حسابشان سو استفاده شده بود شناسایی شدند و در جهت تکمیل تحقیقات مورد بازجویی قرار گرفتند.
وی گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده و انجام اقدامات مهندسی سایبری مشخص شد دو نفر در اغفال شهروندان و طرح ریزی این برداشت ها نقش داشته اند که این دو پس از یکسری اقدامات پلیسی در شهرستان همجوار شناسایی و در عملیاتی دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف هفت کیس رایانه، تعدادی تبلت و گوشی تلفن همراه در مخفیگاه این مجرمان، خاطرنشان کرد: گردش مالی این مجرمان فضای مجازی رقمی نزدیک به 700 میلیون ریال بوده و تاکنون 213 میلیون ریال وجه در رابطه با هفت فقره پرونده برداشت غیرمجاز برای پلیس محرز گشته و تحقیقات برای عودت دیگر مبالغ نیز ادامه دارد.
فرمانده انتظامی بم با اشاره به سهل انگاری و کم توجهی هایی که فرصت و زمینه جرم را برای این مجرمان فراهم شده، تاکید کرد: برای پیشگیری از چنین جرایمی لازم است شهروندان هنگام استفاده از خودپرداز رمز و دیگر اطلاعات حساب خود را دور از دید دیگران وارد کنند و برای انجام خرید و دیگر امور بانکی از یادداشت رمز روی کارت و ارایه رمز و دیگر اطلاعات حساب به افراد مشکوک پرهیز کنند.
تاریخ خبر: 09/02/1393

نظرات