بیشترین میزان تشعشع امواج خورشید در شهرهای بم, بافت, کهنوج و سیرجان قرار گرفته است,

توسط

بم- ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، گفت: براساس مطالعات انجام شده، قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی در همه شهرهای استان کرمان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالوحید مهدوی نیا روز سه شنبه در نخستین سمینار زیست توده در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان افزود: این شرکت مطالعاتی را با مشارکت دانشگاه تحصیلات تکمیلی در زمینه انرژی خورشیدی در استان انجام داده است.
وی بیان کرد: براساس این مطالعات از نظر میزان تشعشع امواج خورشید شهرستان های بافت، بم، کهنوج و سیرجان قرار گرفتند و از نظر راندمان بهترین نقطه سیرجان انتخاب شد.
وی گفت: کرمان بعد از لرستان به لحاظ تعداد روستاهایی که با استفاده از انرژی های نو برقدار شده اند دومین استان کشور است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب کرمان افزود: تاکنون 149 خانوار در 13 روستا با نصب 137 سیستم فتوولتائیک در استان کرمان برقدار شده اند.
وی صرفه جویی در هزینه برقرسانی را یکی از مزایای استفاده از انرژی های نو برشمرد و تصریح کرد: 52 میلیارد ریال در زمینه برقرسانی به این تعداد روستا در استان کرمان صرفه جویی مالی شده است.
مهدوی نیا، با اشاره به نصب سیستم روشنایی هیبریدی (خورشیدی – بادی) در بلوار ورودی سیرجان گفت: تاکنون 34 سیستم پانل های فتوولتائیک در برخی مدارس، مساجد و ادارات نصب شده است.
وی بیان کرد: 170 کیلوولت انرژی نو نیز در بخش سیستم تزریق به شبکه نصب شده که از این نظر بین شرکت های توزیع پیشتاز هستیم.
وی گفت: با هدف بهره گیری از انرژی پاک تمامی ماموران قرائت و توزیع در منطقه شهری سیرجان از دوچرخه های برقی استفاده می کنند و این برنامه در شرکت توزیع برق جنوب رو به گسترش است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب کرمان درباره استفاده از قابلیت انرژی بادی در این استان گفت: سه کریدور انرژی بادی در استان شامل نظام شهر در شهرستان بم، منطقه ای بین نگار و بردسیر و دوراهی راین شناسایی شده که البته دوراهی راین زیرپوشش این شرکت نیست.
وی بیان کرد: نصب ایستگاه های بادسنج نخستین اقدام برای سنجش قابلیت این مناطق در جهت ایجاد نیروگاه های بادی است که در استان شروع شده است.
مهدوی نیا افزود: دکل نظام شهر نصب شده و اطلاعات یک ماه آن استخراج و به سازمان انرژی های نو ارسال شد که آیا امکان استفاده از انرژی بادی در این منطقه وجود دارد و دکل بردسیر نیز تا یک ماه آینده نصب می شود.
وی ادامه داد: 16 شهرستان از 23 شهرستان استان کرمان در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق جنوب قرار دارند و یک میلیون و 600 هزار نفر زیرپوشش این شرکت هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: این شرکت با 221 هزار و 755 پست برق و طول شبکه فشار متوسط وهوایی 28 هزار کیلومتر وظیفه فروش انرژی به 457 هزار مشترک را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: این شرکت رتبه شش در کشور به لحاظ مساحت زیرپوشش، پنجمین شرکت از نظر طول شبکه، دومین شرکت در بخش روستاهای برقدار شده و سومین شرکت به لحاظ مصرف برق در بخش کشاورزی است.
مهدوی نیا گفت: 46 درصد مصرف برق در حوزه عملیاتی این شرکت در بخش کشاورزی، 35 درصد خانگی، 5 درصد صنعت و بقیه سایر مصارف است.
تاریخ خبر: 1393/2/30

نظرات