بم سومین شهر تاریخی و فرهنگی ایران است

توسط

بم- ایرنا – فرماندار بم گفت: شهرستان بم بعد از اصفهان و شیراز سومین شهر تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می شود.

32
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری بم، محمود ذوالفقاری در نشست انجمن فرهیختگان بم افزود: مدیریتی که به عنوان فرماندار در دستور کار دارم استفاده از خرد جمعی است که بر این اساس ما می توانیم روش هایی را انتخاب کنیم که کمترین ضرر و زیان را داشته باشد.
وی با بیان این که امروز مدیریت سلیقه ای منسوخ شده است گفت: امام علی (ع) می فرمایند ˈدر میان مدیران سعی کنید از کسانی استفاده شود که حب وطن داشته باشند و با دل و جان در مسوولیت که قرار دارند خدمت کنندˈ و ما باید به این توصیه ها عمل کنیم.
وی ادامه داد: ما در فرمانداری بم اتاق توسعه و تعالی را در جهت رشد صنعتی، اقتصادی و کشاورزی برای برقراری امرار و معاش همشهریان و رشد فرهنگی را برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه راه اندازی کرده ایم.
فرماندار بم تصریح کرد: اکثر گردشگران خارجی پس از بازدید از اماکن تاریخی کشور، بم را بهترین بازدید خود اعلام می کنند و خواستار سفر مجدد به بم هستند.
وی گفت: درصدد هستیم شهرمان را با پشتوانه فرهنگی و اسلامی که داریم شهری زیبا و آباد بسازیم و در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی با تغییرات چشمگیری مواجه شویم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم بم در زلزله دیماه 82 دچار مشکلات زیادی شدند اما هیچگاه فرهنگ و اصالت خویش را زیر پا نگذاشته و شرافت خویش را حفظ کردند که این مسئله باید در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد.
ذوالفقاری گفت: ما به دور از مسایل سیاسی و جناحی سعی داریم در جهت توسعه و عمران شهر گام برداریم و از همه گروه های سیاسی می خواهیم در این مسیر قرار گیرند.
وی با بیان این مطلب که اقدامات ویژه ای باید توسط فرمانداری و مسوولان شهرستان صورت گیرد تصریح کرد: از جمله این برنامه ها تکمیل جاده بم – کرمان، تکمیل پروژه گازرسانی، انتقال آب از سد نساء به بم و بروات، تصویب فرمانداری ویژه، تصویب مرز هوایی، راه اندازی پایگاه هوایی و تعیین تکلیف وام های قبل از زلزله است.
فرماندار بم با اشاره به ترانزیتی بودن شهرستان بم در منطقه شرق استان افزود: ایجاد راه آهن فهرج – چابهار و احداث جاده ریگان – جاسک از جمله طرح هایی هستند که به طور جدی در دستور کار نماینده و فرمانداران شرق استان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تشکیل نشست های مثلث توسعه و پیگیری مصوبات این نشست است که در این راستا انجام برخی طرح ها مانند راه اندازی کشتارگاه، ایجاد کارخانه بم وانت، توسعه کشت گلخانه ای و شکوفایی صنعت گردشگری در دستور کار قرار دارد.
تاریخ خبر: 93/4/16

نظرات