فرماندار بم: گردشگری پایه اصلی توسعه شهرستان است

توسط

بم- ایرنا – فرماندار بم، گفت: گردشگری و توجه به ارگ تاریخی بم، مهمترین پایه توسعه این شهرستان است.

24
به گزارش ایرنا، ˈمحمود ذوالفقاریˈ عصر سه شنبه در نشست توسعه گردشگری شهرستان بم، افزود: نه تنها مردم بم بلکه همه مردم ایران باید به بزرگترین بنای خشتی جهان توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اظهارکرد: ارگ بم، بیانگر فرهنگ و اصالت مردم این مرز و بوم است.
فرماندار بم، گفت: با توجه به اینکه بیشتر بازدیدکنندگان از مسیر خیابان ابوذر به سمت ارگ تاریخی عبور می کنند نیاز است پیاده روها، زمین های بدون حصار و همچنین وضعیت واحدهای تجاری این خیابان ساماندهی شوند.
مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز خواستار راه اندازی رستوران و چایخانه مقابل ارگ تاریخی برای رفاه هرچه بیشتر بازدید کنندگان شد.
ˈمحمود توحیدیˈ تصریح کرد: بررسی ها در زمینه سابقه ارگ بم نشان می دهد این بنای خشتی عظیم در دو هزار و 800 سال قبل ساخته شده اما حفاری های انجام شده مشخص می کند شش هزار سال قبل زندگی در این مکان جریان داشته است.
وی گفت: ما در ارگ تاریخی بم باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنیم که گردشگران و بازدید کنندگان با رضایت کامل این اثر تاریخی را ترک کنند.
در این نشست مواردی از جمله استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان سایر نقاط کشور بخصوص یزد در راستای جذب گردشگر، افزایش تبلیغات تلویزیونی، دعوت از مدیران آژانس های گردشگری خارجی برای بازدید از ارگ و سایر آثار تاریخی، برگزاری سالانه جشن روز راهنمایان گردشگری در بم، ساماندهی قنوات و جلوگیری از خشک شدن باغات و حفظ وضعیت باغ شهر بم مطرح و بررسی شد.
تاریخ خبر: 93/4/18

نظرات