بازارچه سوغات و صنایع دستی در بم راه اندازی شد

توسط

بم – ایرنا – رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم از راه اندازی بازارچه سوغات و صنایع دستی در بم خبر داد.

73
رسول اسدآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده و همچنین حمایت مسوولان، بازارچه سوغات و صنایع دستی در قالب 20 غرفه در محل پاساژ فرشته راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی می توانند با مراجعه به این بازارچه، سوغات بم مانند خرما و کلمپه و همچنین صنایع دستی این شهر شامل پته، گلیم، سیسی بافی و سایر موارد را تهیه کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم با اشاره به اینکه حضور گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از اماکن تاریخی نیازمند برخی اقدامات است گفت: می طلبد برای جذب گردشگران به شهرستان زیرساخت های لازم فراهم شود.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید توسط مسوولان شهرستان انجام شود همکاری در جهت رفع موانع گردشگری است که نیاز است در جلسات متعدد موارد بررسی و موانع رفع شوند.
اسدآبادی گفت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران فعالیت هایی مانند انجام تبلیغات محیطی و تلویزیونی برای شناساندن آثار تاریخی، برگزاری همایش ها و ایجاد فضای امن، ضروری است.
وی بیان کرد: در شرق استان جز ارگ تاریخی جاذبه های متعددی از جمله قنوات، کارخانه حناسایی، تپه های شنی ریگان، کلوت های فهرج و نرماشیر، میل نادری، آبشارهای زیبا، منطقه گردشگری دهبکری و چندین اثر و جاذبه وجود دارد که بازدید از آنها می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت های فراوانی را داشته باشد.
وی بر نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری تاکید کرد و گفت: به منظور عبور و مرور آسان گردشگران در سطح شهر می طلبد تابلوهایی برای هدایت گردشگران به سمت آثار تاریخی در سطح خیابان ها نصب شود.
در محدوده منظر فرهنگی شهر بم 74 اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد.
تاریخ خبر: 93/4/20

نظرات