تکمیل پروژه گازرسانی به بم نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است

توسط


بم – خبرگزاری مهر: نماینده مردم چهار شهرستان شرقی استان کرمان تکمیل پروژه گازرسانی به بم را نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در استان کرمان و شهرستان بم بحران کم آبی است که می تواند اثرات منفی بر تمامی بخش ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سد نساء به شهرهای بروات و بم در حال اجراست، افزود: طی سال جاری 10 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌ خانه طرح گفته شده اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به پی‌گیری‌های صورت گرفته در وزارت نیرو برای اجرای طرح انتقال آب از سد نساء به بم و بروات، اذغان داشت: تلاش می شود در سال 94 بودجه تکمیل تصفیه خانه را افزایش دهیم.

خسارت 80 درصدی به نخلستان‌های شهرستان های شرقی کرمان

حجت الاسلام غضنفرآبادی خرما را مهمترین محصول کشاورزی شهرستان های شرقی به ویژه بم عنوان کرد و اذعان داشت:  طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان امسال این محصول 30 تا 80 درصد دچار خسارت شده است.

وی خواستار چاره اندیشی دولت در این خصوص شد و افزود: دولت باید از کشاورزانی که دچار خسارت شده اند حمایت کند.

نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان به بازدید کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی از نخلستان های این مناطق اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدیدها میزان خسارت های وارد شده بررسی شده است.

وی وجود دلالان را معضلی برای کشاورزان دانست و افزود: این افراد خرما را که حاصل دسترنج کشاورزان است با قیمتی اندک خریداری کرده و خود چند برابر قیمت خریداری شده به فروش می رسانند.

لزوم رونق صادرات خرما

حجت الاسلام غضنفرآبادی همچنین بر لزوم توجه به صادرات خرما تاکید کرد و گفت: با توجه به کیفیت مطلوب این محصول کشاورزی منطقه شرق کرمان، می توان با بازاریابی مناسب در بازار جهانی صادرات خرما را هرچه بیشتر رونق داد.

نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان گفت: همچنین باید خرما با بسته بندی مناسب روانه بازار مصرف شود.

وی به پایین بودن قیمت خرما اشاره کرد و ادامه داد: با گنجاندن خرما در سبد خانوار و توزیع در بین نظامیان و دانش آموزان می‌توان مشکل کشاورزان را تا حدی رفع کرد.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اینکه 35 کیلومتر از خط انتقال گاز به بم باقی مانده است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اذعان داشت: همچنین برای تکمیل شبکه گازرسانی داخلی بم 1.5 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

نظرات