اتصال خط ریلی بم – جیرفت – هرمزگان به‌زودی

توسط

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که خط ریلی بم به جیرفت و هرمزگان متصل می‌شود، گفت: هم‌اکنون می‌کوشیم مسیر ریلی سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان نیز وصل شود.

«خداد مقبلی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، با اشاره به اینکه استان کرمان نیازمند ایجاد بزرگراه‌های جدید است، گفت: استان کرمان در شرایطی گام‌های توسعه را در حوزه‌های صنعتی و معدنی برمی‌دارد که باید زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل درون استانی نیز ایجاد شود.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد بار ترافیکی سنگینی بر جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تحمیل می‌شود، گفت: بدون شک این مسأله سبب افزایش حوادث جاده‌ای و تحمیل هزینه‌های سنگین برای نگهداری و ترمیم جاده‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه باید از حمل و نقل ریلی برای جابه‌جایی محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی استفاده شود، افزود: هم‌اکنون تلاش می‌شود مسیر ریل سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان متصل شود.

مقبلی با تأکید بر اینکه اتصال ریل بم به جیرفت و هرمزگان نیز در دستور کار است، تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های مذکور توسط مشاوران در حال بررسی و امکان‌سنجی هستند تا بر اساس مطالعات خود شرایط را برای اجرا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر راه‌های استان باید تبدیل به بزرگراه شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و باید پیش از آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی زیرساخت‌ها برای حمل و نقل تولیدات و محصولات این صنایع آماده شود.

نظرات