ایران و ایتالیا توافقنامه حفاظت از ارگ بم را نهایی می کنند

توسط

کرمان – ایرنا – وزیر میراث، فعالیتهای فرهنگی و جهانگردی ایتالیا گفت: توافقنامه حفاظت از ارگ تاریخی بم بین ایران و ایتالیا نهایی می شود.

به گزارش روز دوشنبه استانداری کرمان، ˈماسیمو بریˈ که شامگاه یکشنبه به منظور دیدن بناهای تاریخی و گردشگری وارد کرمان شد در دیدار با استاندار این استان افزود: مهمترین هدف از سفر به استان تاریخی کرمان بازدید از ارگ تاریخی بم و جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان است.
وی گفت: فرهنگ می تواند به گفت و گو بین دو کشور ایران و ایتالیا کمک کند زیرا فرهنگ همواره در افزایش سطح تعاملات بین کشورها تاثیرگذار بوده است.
وزیر میراث، فعالیتهای فرهنگی و جهانگردی ایتالیا افزود: ایران و ایتالیا از پیشینه تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند لذا باید از این تشابهات فرهنگی برای ایجاد فرصت گفت و گو بین دو کشور بهره برد.
وی ادامه داد: در مدت حضور در ایران شاهد میهمان نوازی و پذیرایی خوب مقامات و مردم ایران بوده ام، بی شک در کرمان نیز شاهد این میهمان نوازی با توجه به سابقه فرهنگی این استان هستم.
بری همچنین گفت: در کرمان فرصت افزایش همکاریها در زمینه مرمت ارگ تاریخی بم فراهم می شود لذا مهمترین هدف سفر به کرمان بررسی راهکارهای فرهنگی برای مرمت و بازسازی این ارگ تاریخی است.
استاندار کرمان هم در دیدار با وزیر میراث، فعالیتهای فرهنگی و جهانگردی ایتالیا بر آمادگی این استان به منظور تاسیس شرکت مشترک گردشگری و سرمایه گذاری در کویر تاکید کرد.
ˈعلیرضا رزم حسینیˈ کرمان را از استانهای امن و مورد علاقه گردشگران خارجی و داخلی برشمرد و افزود: در برنامه های توسعه استان به گردشگری و صنعت توریسم توجه ویژه ای شده است.
وی گفت: بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی و سه اثر ثبت جهانی ˈارگ بم، باغ شاهزاده و میمندˈ به عنوان نقاط روشن گردشگری و تاریخی استان کرمان محسوب می شوند.
وزیر میراث، فعالیتهای فرهنگی و جهانگردی ایتالیا صبح امروز دیدار از ارگ تاریخی بم، ارگ جدید بم، باغ شاهزاده ماهان، مقبره شاه نعمت الله ولی و حمام گنجعلیخان کرمان را در برنامه های خود دارد.
بنابر اعلام استانداری کرمان بازدید از موزه سکه و انجام مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه ˈماسیمو بریˈ و هیات همراهش به استان کرمان است.

نظرات