هزینه درمان اتباع خارجی بر دوش بیمارستان پاستور بم

توسط

بم- ایرنا – رییس بیمارستان دولتی پاستور بم گفت: درمان اتباع خارجی بدون همراه و پول، هزینه های مالی را متوجه این بیمارستان کرده و دغدغه مسوولان شده است.

ˈهادی صفریانˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از ابتدای امسال حدود 800 میلیون ریال صرف مداوای اتباع افغانستانی فاقد همراه و پول در بیمارستان پاستور بم شده است.
وی گفت: دیروز نیز با توجه به وقوع دو تصادف در شرق استان کرمان روزی شلوغ و پرکار را با پذیرش 30 مصدوم در بیمارستان بم داشتیم.
او افزود: مصدومان افرادی بودند که در تصادفات دیروز آسیب دیده بودند و از این تعداد 13 نفر افغان بودند که نه همراه و نه پول مداوا داشتند.
وی گفت: بیمارستان پاستور بم به تنهایی و در شرایط کنونی به خوبی جوابگوی این تعداد بیمار نیست علاوه بر اینکه مداوای افغانهایی که نه پول و نه همراه دارند هزینه های گزافی را بر دوش بیمارستان می گذارد.
رییس بیمارستان دولتی پاستور بم با اشاره به اینکه کمیساریای عالی پناهندگان و نهادهای مرتبط مسوولیتی را در این زمینه قبول ندارند خواستار جبران هزینه های این بیمارستان شد.
وی گفت: بیمارستان پاستور تنها بیمارستان دولتی در شرق استان کرمان است که غیر از مصدومان بین راهی و عبوری، به جمعیت حدود 500 هزار نفری چهار شهرستان در همین منطقه خدمات دهی می کند.
او افزود: حوادث دیروز در ریگان و فهرج چهار کشته و 30 مجروح داشت و نبود بیمارستان در آن شهرستانها باعث شد بیماران به این بیمارستان منتقل شوند.
تاریخ خبر: 1392/12/21

نظرات