آغاز فصل فعالیت پشه سالک و هشدار کارشناسان

توسط

بم- ایرنا- مسوول مرکز پیشگیری و درمان سالک بم گفت: فصل فعالیت پشه خاکی یا پشه سالک در منطقه آغاز شده و شهروندان مراقب گزش پشه باشند تا مبتلا به سالک نشوند.

ˈعلیرضا کرمانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا سالک را بیماری بومی بم دانست و از ابتلای 600 نفر در سال گذشته به این بیماری اشاره کرد.
وی افزود: این آمار امسال 10 درصد کاهش یافته است که انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظت شخصی از سوی مردم مهمترین دلیل این کاهش است.
کرمانی، از مبتلایان به این بیماری نیز درخواست می کنیم با حفاظت از زخم سالک و پوشش آن از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کنند.
مسوول مرکز پیشگیری و درمان سالک بم ادامه داد: به شهروندان توصیه می کنیم در صورت مشاهده ضایعه پوستی با عمر بیش از 14 روز برای درمان یا پیشگیری به مرکز سالک بم مراجعه کنند و همچنین با توجه به گرم شدن هوا از پوشیدن لباس های آستین کوتاه خودداری کنند و در صورتی که ساعات شب را در حیاط منزل سپری می کنند، از پشه بند استفاده کنند و پنجره ها و درب های اصلی خانه ها را نیز به توری مجهز کنند.
وی اظهار کرد: همچنین مردم نخاله های ساختمانی و زباله های خود را انباشته نکنند.
کرمانی به سمپاشی اماکن آلوده اشاره کرد و گفت: در پروتکل پیشگیری، موظفیم خانه هایی را که افراد مبتلا به سالک در آنها زندگی می کنند، سمپاشی کنیم.
مرکز درمان و پیشگیری سالک بم در مرکز شهر دایر و به ارائه خدمات به شهروندان مشغول است.
شهرستان بم در شرق استان کرمان قرار دارد.
تاریخ خبر: 1393/2/10
 

نظرات