35 روستای ریگان با تانکر آبرسانی می شود

توسط

بم- ایرنا – معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان گفت: 35 روستای این شهرستان فاقد شبکه آب آشامیدنی سالم هستند و با تانکر سیار آبرسانی می شوند.67

محمدصادق داداله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از دو هزار و 300 خانوار در این روستاها نیازمند شبکه آب آشامیدنی سالم هستند.
وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا می طلبد هرچه سریعتر نسبت به آبرسانی این روستاها اقدام شود.
وی گفت: امسال در اعتبارات بیشترین تخصیص به آب روستایی و بهداشت شهرستان صورت گرفت و با تخصیص این میزان اعتبار تعدادی از این روستاها امسال از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
معاون فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آبرسانی در این روستاها توسط سه دستگاه تانکر بصورت سیار انجام می شود.
کمبود آب آشامیدنی در برخی مناطق شهرستان کویری ریگان با توجه به گرمای هوا، مردم را با دشوارهایی روبرو کرده است.
علی شیهکی یکی از ساکنان همین روستاهاست که درباره مشکلات کمبود آب به خبرنگار ایرنا گفت: باید آب مورد نیاز خود را به صورت غیر بهداشتی از موتورپمپ ها تهیه کنیم.
وی ادامه داد: به علت کمبود آب حتی قادر به استفاده از کولر آبی در این گرمای شدید نیستیم که این خود بر مشکلات ما افزوده است.
فاطمه انور دیگر روستایی است که از کمبود آب گلایه مند است و می گوید: آبی که توسط تانکرهای سیار به روستاها آورده می شود در برابر مصرف خانوارها کم است.
رضا چمن یکی دیگر از روستاییان گفت: نبود آب بر سلامت و بهداشت روستاها تاثیر گذاشته است.
وی افزود: از مسوولان درخواست داریم نسبت به رفع اساسی این مشکل چاره اندیشی کنند.
اغلب مناطق استان کرمان به دلیل خشکسالی طولانی مدت، کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی با کمبود منابع آبی مواجه هستند.
مسوولان در کنار پیگیری طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تامین آب استان، صرفه جویی در مصرف آب را راهکار اصلی برای گذر از شرایط حاد کنونی می دانند.
مرکز شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان واقع است.

تاریخ خبر: 93/4/16

نظرات