دکتر اصغر مکارم

توسط

دکتر اصغر مکارم

                                                           

اصغر مکارم (قهری) در فروردین ماه سال 1340 در مومن آباد بم متولد گردید ایشان تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر بم به پایان رساند.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق به دلیل عشق و علاقه به دین و وطن به همراه برادرش مصطفی عازم جبهه های جنگی شد.

برادرش مصطفی در حمله فتح المبین در منطقه جنگی دشت عباس در سال 61 به درجه رفیع شهادت نایل گردید ولی اصغر بارها به خاطر ادامه راه برادر و تعهد به حفظ تمامیت ارضی کشورش به مناطق مختلف جنوب غربی کشور عزیمت نمود. اینبار اصغر در جبهه دیگر کشور (علمی) با سعی و تلاش خود در سال 1361 وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید و در سال 1368 فارغ التحصیل شد و بعد از اخذ درجه دکترا عمومی به ریاست بیمارستان امام خمینی بم و سپس رئیس مرکز بهداشت استان کرمان منصوب گردید.

ایشان بعد از گذارندن دوره های عملی در مراکز درمانی مناطق مختلف پس از شرکت در کنکور 1372 وارد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شد و در سال 1376 فارغ التحصیل این رشته گردید مجدداً پس از اخذ تخصص رشته فوق به سمت ریاست مرکز بهداشت کرمان منصوب گردید.

ایشان در دوران تحصیل دانشگاهی علاوه بر کسب علم پزشکی عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده علوم پزشکی تهران و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران مشغول بوده است.

سمت های اجرائی دکتر اصغر مکارم از سال 1379 (مدیر کل سازمان بهزیستی کرمان) 1382 (معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور) 1389 (رئیس بیمارستان رفیده تهران) و همزمان با مسئولیت های اجرائی عضو هیئت مدیره نظام پزشکی کرمان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عضو انجمن جراحان گوش و حلق وبینی و گردن ایران و نیز مدیر گروه مدیریت توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی ایران در دوره های متناوب بوده است.

دکتر اصغر مکارم از سالهای 2002 تا 2005 میلادی در همایش های علمی کشورهای ارمنستان، افغانستان، آفریقای جنوبی، آلمان، چین ، سریلانکا، کانادا و نروژ به ارائه مقاله و حضور در کنگره های مختلف علمی شرکت نمود.

دکتر مکارم به نظارت و راهنمایی تعداد کثیری پایان نامه های مقاطع فوق لیسانس و دکترا دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کرمان و تهران پرداخته و به شغل تدریس در رشته تخصصی خود در دانشگاه مشغول بوده است و تاکنون مقالات متعددی از ایشان در مجلات علمی کشور به چاپ رسیده است.

ایشان علاوه بر شغل مقدس تدریس و طبابت در هلال احمر کل کشور مشغول به فعالیت می باشند.

نظرات